Illustrasjon_Stjerne på grønn bakgrunn

Datadrevet virksomhet

Hva betyr det å være en datadrevet virksomhet? 

En datadrevet virksomhet baserer beslutningene sine på data, og bruker innsikt til å forbedre prosesser og fornye forretningsmodeller. Virksomheten blir en smidig virksomhet som kan tilpasse seg endringer i teknologien og markedet, og dermed ta smartere og raskere beslutninger. 

Med dypere kundeinnsikt kan dere forbedre kundeopplevelsen gjennom brukersentrert innovasjon, kommunikasjon og forretningsutvikling. Vi ser at fremgangsrike bedrifter ofte har gode prosesser for å forvalte dataene sine, teknologi som gjør dette mulig og medarbeidere som vet hvordan dataene skal brukes.

Hva kan vi hjelpe deg med? 

Vi starter med å sette mål for det vi skal løse sammen. Dermed øker sjansen for at data blir det beslutningsgrunnlaget du trenger, for å forbedre prosesser på tvers av virksomheten. Sopra Steria er en ende-til-ende leverandør, og vi kan bistå med alt fra tekniske løsninger til forretningsforståelsen. Data gjør det mulig å identifisere mønstre, avdekke flaskehalser og ineffektivitet, slik at dere kan forbedre eller automatisere prosesser. 

Noe av det vi kan hjelpe deg med:  

  • Automatisering 
  • Datadrevet analyse 
  • Datadrevet markedsføring
  • Brukerinnsikt 
  • Endringsledelse 
  • Gevinstrealisering 
  • Kunstig intelligens (AI) og maskinlæring 
  • Bruk av ny teknologi som blandet virkelighet (MR) og utvidet virkelighet (AR) 
  • Virksomhetsstyring 

Se Lynskarp-foredrag med våre eksperter

Vinn kunden gjennom datadrevet kundeinnsikt

Du kan ikke installere deg til en smartere business

Datadrevne virksomheter trenger nye typer infrastruktur- og plattformtjenester

Prosjekter

Offshore Norge: Olje- og gassindustrien går for deling av data

Kreftforeningen: Fra målstyring til Debatten på NRK

Norad: Hjelper barn i hele verden å lære på sitt eget språk

Coop: Obs Analytics – forretningsverdi gjennom avansert dataanalyse

Legemiddelverket: Raskere prosesser med RPA sparer ca 13 årsverk

Mesta: På god vei til å bli en datadrevet virksomhet

Mimiro: Løsninger for morgendagens matproduksjon

REMA 1000: Gode beslutninger som datadrevet virksomhet

Avinor: 10 prosent flere følger flyvningen

Wallenius Wilhelmsen: Merkevare- og omdømmebygging i en internasjonal bransje

Santander: Økt lønnsomhet med datadrevet markedsførings-strategi

Automatisering reduserer feil og styrker konkurransekraften

Blogger

Syv tips for å styrke samarbeidet mellom marked og salg i 2023

| Elisabeth Heidenstrøm

Keep calm and Facebook on, eller?

| Anja Herud

Datadrevet oppfyllelse av åpenhetsloven

| Eivind Kristoffersen

Skal du velge Google Display Ads eller DV360?

| Carita Galtung Døsvig

3 gode grunner til å eie sin egen Google Marketing Platform

OKR: Fra skrivebordstrategi til prioriteringer, engasjement og eierskap

| Espen Guldbrandsen, Ingrid Maria Bast

Datadrevet design, konverteringsoptimalisering – hva er det og hvorfor er det nyttig?

OKR: Smidig målstyring for ekstraordinære resultater

| Daniyal Javid, Trine Neumann-Larsen

Datadeling i transportsektoren

| Ingvild Araldsen Blom

Hvordan kan CFOen benytte seg av kunstig intelligens?

| Ingrid Maria Bast, Tobias Studer Andersson

Cookiedøden – er den egentlig så farlig da?

| Kenneth Westby

Do the transformation

| Hanne Alver Krum

Nyheter

Mesta, REMA1000 og Autostore: Datainnsikt i verdensklasse

2022
Nyhet

Erik Eskedal blir leder for Sopra Sterias satsning på digital markedsføring i Oslo

2021
Nyhet

Sopra Steria styrker laget med oppkjøpet av konsulentselskapet Labs i Bergen

2021
Forsvar og nasjonal sikkerhet
Nyhet

Ny undersøkelse: Norske virksomheter velger magefølelse fremfor data

2021
Nyhet

Robotene tar av hos Avinor

2021
Transport
Nyhet

Norske toppledere mangler nødvendig digital kompetanse


2020
Nyhet

Vil du vite mer?

Johan Wiqvist

Johan Wiqvist

Avdelingsleder Business Analytics, Applications