Medarbeidere snakker sammen

Brukeropplevelse


Forbedre kunde- og brukeropplevelser gjennom datadrevet innsikt og personaliserte, sømløse tjenester, som skaper engasjerte brukere og lojale kunder.

Forretningsverdi

  • Tilfredse kunder handler mer, handler oftere og anbefaler tjenesten videre
  • Nærhet til kundene fremmer innovasjon og nyskaping
  • Kundeorientering styrker medarbeidertilfredshet og verdiskaping

 

 

Innsikt gir gode kundeopplevelser

I dagens digitale verden forventer kundene mer. Det er derfor viktig å gi dem en god opplevelse. Virksomheter, både i privat og offentlig sektor, må evne å levere sømløse, relevante og personlige opplevelser for å bygge tillit og lojalitet. De gode kundeopplevelsene er basert på kundeinnsikt, muliggjort av teknologi og realisert gjennom tverrfaglig samspill mot et felles målbilde med kunden i sentrum.

Kundene våre forventer en sømløs opplevelse på tvers av alle kanaler. Hvordan kan vi integrere våre ulike systemer og plattformer for å gi kundene det de forventer?

Kunde i finanssektoren

Vår tilnærming​

  • Etablere innsikt om brukernes behov, forventninger og motivasjon
  • Kartlegge kundereiser for å forstå brukerens opplevelse
  • Definere kundestrategi og målbilde for fremtidens kundeopplevelse
  • Produkt- og tjenesteutvikling, fra strategi og innovasjon til realisering
  • Dyrke kundeorientert arbeidsmetodikk og kultur i virksomheten
  • Utvikle intuitive og brukervennlige digitale produkter og tjenester
  • Personalisering og automatisering gjennom etablering av kundedataplattformer, CRM-systemer og bruk av kunstig intelligens

Prosjekter innen brukeropplevelse

HK-dir: Nye, raske nettsider og felles innholdsplattform

Landbruksdirektoratet: Smidig nettsideprosjekt som endringsagent

HoloCares nye nettside: både ansikt utad og samarbeidsnettverk innad

Meninger

| Julia D. Edin

Fire innholdstrender for 2025

| Mons Alexander Langaard, Bjørn Molstad

Er designtenkningen død?

| Julia D. Edin

Den glemte brukergrupppen: backend-brukerne!

Vil du vite mer?