kollegaer smiler til hverandre

Vi designer en enklere verden

 

EGGS - en del av Sopra Steria er avdelingen vår for design og innovasjon, og utgjør Norges største miljø innen design for tech med rundt 200 kreative sjeler.  Hos oss kan du bidra til kombinasjonen av strategi, design og teknologi for å skape meningsfulle endringer. Sammen med kundene våre utnytter vi mulighetene. 

De teknologiske skillene øker. Mellom gammel og ung, fattig og rik, frisk og syk, innenfor og utenfor. Vi har laget oss en veldig komplisert verden, og nå trenger vi å gjøre den enklere for alle - det er her du som designer kommer inn. 

 

Eksempler på hva du kan jobbe med hos oss

Vi kan ikke lage tjenester i dag uten mange - og ofte komplekse - avhengigheter. Tjenestedesignere kartlegger situasjonen og bruker strategisk utprøving. Vi sjekker at det vi skal lage svarer på riktige brukerbehov, og at løsningen er bærekraftig for alle som skal bruke den. Vi har en praktisk tilnærming til prototyping, og ser på direkte og indirekte konsekvenser av det som skal lages. Dette reduserer risiko ettersom det dyreste vi kan lage, er en løsning ingen vil ta i bruk.
I digital design ivaretar vi en helhetlig brukeropplevelse og sikre god flyt i digitale løsninger. Vi jobber med problemløsing og tar vare på sluttbrukerens perspektiv, i tillegg til kundens behov. I nært samarbeid med kunden bygger vi digitale løsninger - fra konsept til implementering. Vier opptatt av universell utforming og inkluderende løsninger for alle. 
Innholdsdesignere jobber for å lage gode, digitale brukeropplevelser for både brukerne av løsningen og de som jobber med løsningen til hverdags. Vi kombinerer designmetodikk med tekst, innhold og ord, og utarbeider innholdsstrategier som setter retningslinjer for struktur, språk, stil og tone. Med ord i sentrum designer vi brukeropplevelser basert på innsikt på tvers av kanaler og i hele kundeopplevelsen. 
Business designere bruker designmetoder for å utvikle forretningsmodeller, produkter og tjenester som er brukervennlige og levedyktige. Business design er broen mellom kreativitet og forretningsverdi, og hjelper kundene våre å lage tjenester som er tilpasset markedet. Med brukeren i sentrum, kombinert med markedsstudier og prototyping, sikrer vi at både sluttbrukernes og forretningens behov dekkes. 
Brand design handler om å skape helhetlige merkevareopplevelser for målgruppen og som støtter virksomhetens mål. Ved hjelp av strategiske metoder som brand core (merkevarens essens og verdier), brand-strategi (posisjonering og kommunikasjon), og konseptutvikling (kreativt og visuelt uttrykk), utvikles en unik og gjenkjennelig merkevare. Et solid brand-design bygger tillit, emosjonell tilknytning og lojalitet, samtidig som det styrker merkevarens omdømme og bidrar til å skille seg ut i markedet. 

Noen av våre kundeprosjekter

Bufdir: KI-assistert opplæring hjelper helsefagsarbeidere å gi bedre tjenester til voldsofre

Grønt Punkt: Gjenvinningskalkulator for emballasjedesign

Kongsberg Maritime: Beslutningsstøtte for optimalisering av fartøyoperasjoner

Våre eksperter deler

| Mons Alexander Langaard, Bjørn Molstad

Er designtenkningen død?

| Julia D. Edin

Den glemte brukergrupppen: backend-brukerne!

| Anders Kunz

Digitalt utenforskap. Det er delvis vår skyld

Nysgjerrig på dette fagområdet?

Ta en prat med Anders.