En retail-bransje i
radikal endring
Kundens forventninger til digitale tjenester stiller krav
til effektiv netthandel og god kundeopplevelse, både fysisk og digitalt. Kunden
kan enkelt sammenligne priser på nett, men samtidig er det fortsatt slik at den
største omsetningen kommer fra salg gjennom fysiske butikker.
Verdikjeden må derfor rigges til å
kombinere salg gjennom de ulike kanalene, slik at virksomheten blir lønnsom og
bærekraftig over tid.
Data gir gevinst
En forutsetning for å lykkes er evnen til
å strukturere og håndtere store mengder data. Dette sikrer best mulig styring,
merautomatisering og raske, riktige og faktabaserte beslutninger. Å bruke data
effektivt gir betydelige konkurransefortrinn, men det krever også innsikt om
kundene. Først da kan du treffe rett kunde innen retail med rett markedsføring, tjeneste
eller produkt – til rett tid.
Hva bidrar vi
med?
Sopra Steria er oppdatert på utvikling og
trender i varehandel, grossistvirksomhet og næringsmiddelproduksjon. Vi har i
en årrekke hjulpet noen av de største aktørene innen dagligvare, apotek,
faghandel og næringsmiddelproduksjon med å realisere muligheter og løse
utfordringer. Sopra Steria bistår også velkjente internasjonale handelskjeder
som Marks & Spencer og Tesco i tillegg til merkevarekonserner som Kraft og
Nestlé.
Deler kunnskap og
kompetanse
Vi legger stor vekt på å legge igjen kompetanse og kunnskap
hos våre kunder, i tråd med vårt prinsipp for kunnskapsdeling: Power of
Sharing.
Sopra Steria er din transformasjonspartner, og kan bistå innen en
rekke fagområder.
Se alle våre fagområder