Kvinne med kredittkort netthandel

Handel og service

Innfri kundens forventninger om en effektiv og god kundeopplevelse 

En god kundeopplevelse, både fysisk og digitalt, er avgjørende i retail-bransjen der salg ofte skjer på kryss og tvers av ulike kanaler.

Hva bidrar vi med? 

Vi har i en årrekke hjulpet noen av de største aktørene innen dagligvare, apotek, faghandel og næringsmiddelproduksjon med å realisere muligheter og løse utfordringer. Vi bistår også velkjente internasjonale merkevarer som Marks & Spencer, Tesco, Kraft og Nestlé. Se noen av prosjektene innen handel og service.

Fremtidens virksomhet

En forutsetning for å lykkes, er evnen til å strukturere og håndtere store mengder data. Dette sikrer styring, automatisering og raske, riktige og faktabaserte beslutninger. Å bruke data effektivt gir betydelige konkurransefortrinn, men det krever også innsikt om kundene. Først da kan du treffe rett kunde med rett markedsføring, tjeneste eller produkt – til rett tid.

Sopra Steria kan bistå innen en rekke fagområder:

Se alle våre fagområder

Prosjekter innen handel og service

Voice: Bærekraftsrapportering – mer enn bare tall

REMA 1000: Med ServiceNow som systemstøtte for åpenhetsloven

Jernia: Fra bruk og kast til sirkulær forretningsmodell

Coop: Obs Analytics – forretningsverdi gjennom avansert dataanalyse

Vinmonopolet: Norges sterkeste merkevare tar grep for å sikre en enda bedre kundeopplevelse

VITA: Moderne nettbutikk rigget for fremtidig vekst

Meninger med tema handel og service

| André Trankalis, Rolf Olufsen

Proaktiv overlever eller fortapt zombie?

| Elin Gjersand

Hvordan rigge organisasjonen din for å vinne kampen om kundene i fremtiden?

| Sunniva Flotiin

Kundene vinnes på nett – med hjelp av data

| Elisabeth Fossmark

Førjulstiden er den perfekte tiden for å utnytte juleglade nordmenn

| Trond Johnsen

Omnikanal: Butikkenes middel for å stoppe kundeflukten

Vil du vite mer?