Kvinne med kredittkort netthandel

Handel og service

En bransje i radikal endring 

Kundens forventninger til digitale tjenester stiller krav til effektiv netthandel og god kundeopplevelse, både fysisk og digitalt. Kunden kan enkelt sammenligne priser på nett, men samtidig er det fortsatt slik at den største omsetningen kommer fra salg gjennom fysiske butikker. 

Verdikjeden må derfor rigges til å kombinere salg gjennom de ulike kanalene, slik at virksomheten blir lønnsom og bærekraftig over tid.  

Data gir gevinst 

En forutsetning for å lykkes er evnen til å strukturere og håndtere store mengder data. Dette sikrer best mulig styring, merautomatisering og raske, riktige og faktabaserte beslutninger. Å bruke data effektivt gir betydelige konkurransefortrinn, men det krever også innsikt om kundene. Først da kan du treffe rett kunde med rett markedsføring, tjeneste eller produkt – til rett tid. 

Hva bidrar vi med? 

Sopra Steria er oppdatert på utvikling og trender i varehandel, grossistvirksomhet og næringsmiddelproduksjon. Vi har i en årrekke hjulpet noen av de største aktørene innen dagligvare, apotek, faghandel og næringsmiddelproduksjon med å realisere muligheter og løse utfordringer. Sopra Steria bistår også velkjente internasjonale handelskjeder som Marks & Spencer og Tesco i tillegg til merkevarekonserner som Kraft og Nestlé.  

Deler kunnskap og kompetanse 

Vi legger stor vekt på å legge igjen kompetanse og kunnskap hos våre kunder, i tråd med vårt prinsipp for kunnskapsdeling: Power of Sharing. Sopra Steria er en ende-til-ende-leverandør, og kan bistå innen en rekke fagområder: 

Prosjekter

REMA 1000: Med ServiceNow som systemstøtte for åpenhetsloven

Jernia: ERP til skyen – prosjekt- og endringskompetanse på veien

Dyrekassen: Økt salg uten økt kostnad

Jernia: Fra bruk og kast til sirkulær forretningsmodell

Coop: Obs Analytics – forretningsverdi gjennom avansert dataanalyse

Vinmonopolet: Norges sterkeste merkevare tar grep for å sikre en enda bedre kundeopplevelse

VITA: Moderne nettbutikk rigget for fremtidig vekst

Gullfunn: Snarrådig hjelp med ytelsestest

REMA 1000: Gode beslutninger som datadrevet virksomhet

Blogger

Proaktiv overlever eller fortapt zombie?

| Andrè Trankalis, Ceyda Pakoglu, Rolf Olufsen, Gustav Jebsen

Hvordan rigge organisasjonen din for å vinne kampen om kundene i fremtiden?

| Elin Gjersand

Kundene vinnes på nett – med hjelp av data

| Sunniva Flotiin

Førjulstiden er den perfekte tiden for å utnytte juleglade nordmenn

Omnikanal: Butikkenes middel for å stoppe kundeflukten

| Trond Johnsen

Vil du vite mer?

Gunnar Risnes

Gunnar Risnes

Direktør for forretningsutvikling, retail/telekom/medier