Hvem er du? 

Du har gjerne en teknisk eller økonomisk utdannelse på bachelor- eller masternivå. Vi ser etter både utviklere og teknologirådgivere som tenker langsiktig, og samtidig bretter opp ermene og løser praktiske problemer. 

For å treffe mål må vi jobbe side om side med kunden. Du vil derfor jobbe tett med både brukere, domeneeksperter og beslutningstakere. Hos oss kan du bli en ekspert på et eller flere teknologiområder hvor du jobber i store prosjekter og leveranser. 

Fagområder

Bli bedre kjent med noen av fagområdene. Som nyutdannet vil du få god støtte og trening innenfor områdene du ønsker å utvikle deg i.

I Sopra Steria får du være med på å utvikle samfunnskritiske løsninger og innovative digitale tjenester og produkter. Systemutvikling står ofte i kjernen av dette i form av skreddersøm for kunden. Som utvikler hos oss får du skrive kode i ett eller flere språk, bygge løsninger tilpasset skyen og utvikle robuste, brukervennlige løsninger med høy kvalitet. 

Vi jobber i team med flere kollegaer hvor vi enten sitter ute hos kunde, eller på et Sopra Steria-kontor. Systemutviklere hos oss er faginteresserte teknologer og eksperter. Felles for alle er interessen for å bygge gode digitale løsninger som en del av et team. 

Hos oss kan du

  • fordype deg i programmeringsspråk som Java, Kotlin og React
  • spesialisere deg som backend-, frontend-, fullstackutvikler, eller som integrasjonsekspert
  • jobbe med mikrotjenester og skyløsninger
  • jobbe etter smidig metode og med DevOps-filosofi
  • kickstarte karrieren din med programmer som Microsoft University, Apps University med Java/Kotlin, React/Frontend og Cloud (AWS)

jobbe sammen med, og lære av, eksperter innen Java-/Kotlin-/.NET-utvikler, frontend, React, Angular, integrasjonsutviklere, DevOps, sikkerhet og kvalitet, 3D-løsninger i Unity, kartløsninger (GIS), digitale tvillinger (BIM) og skyteknologier som Azure, AWS, Google Cloud Platform

Har du lyst til å jobbe spesielt med sikkerhet i utviklingsprosjekter? Da er kanskje Sikker systemutvikling noe for deg?

Som teknologirådgiver hjelper du kundenes virksomheter med å bli datadrevne og skybaserte. Vi ser muligheter og utfordrer kundene basert på kunnskapen vår om teknologi, praktiske erfaringer og forståelse for hva som virker. 

Vi er over 80 teknologirådgivere, alle med forretningsfokus og bred kompetanse på tvers av tekniske områder og bransjer. Vi tar ofte rollen som sparringspartner for ledere på ulike nivåer, og målet vårt er å utfordre, støtte, gi klare råd og utforme løsninger som er mulig å realisere. Sammen med kunden skaper vi varig endring og verdi på lang sikt. For å kunne gi deg en best mulig utvikling, vil du få en faglig mentor basert på dine interesser og ambisjoner.

Hos oss får du være med på å

  • lære av erfarne ledere og eksperter
  • hjelpe ledere til å ta gode valg av teknologi, løsninger og leverandører 
  • forstå virksomhetens arkitektur, forklare kompleksitet og sørge for effektiv organisering
  • optimalisere prosesser
  • etablere og utvikle en agil/smidig organisasjon med autonome og tverrfaglige team
  • bidra inn i samfunnsnyttige prosjekter innen helse, energi og offentlig sektor

Vi er det miljøet i Norge med størst breddekompetanse på moderne digitale plattformer. Innen skyplattformer, jobber vi blant annet med tjenesteutsetting, optimalisering av applikasjonsporteføljer, migrering til sky, flytteprosjekter og prosjekter i forbindelse med oppkjøp og fusjoner.

Vi ser etter deg som har en interesse innen alt fra skytjenester, data og integrasjon til Open Source (åpen kildekode), low-code/no-code og programmering. 

Hos oss kan du være med på å 

  • designe og utvikle løsninger basert på teknologi fra ledende skyleverandører som Microsoft, Amazon Web Services og Google 
  • migrere og modernisere applikasjoner fra on-premise (på kundens løsninger) til offentlig sky
  • levere smidig etter DevOps-prinsipper som en del av et produktteam
  • etablere og forvalte data- og integrasjonsplattformer
  • designe og konfigurere skybaserte løsninger for samhandling basert på Microsoft 365
  • konfigurere, prosessere og analysere data (data analytics) 

Plattformen ServiceNow er fundamentet vi bruker for å forbedre kundens arbeidsprosesser. Vi sitter tett på kunden for å forstå og løse utfordringene de har. Vi jobber med digitalisering av et bredt spekter av ulike prosesser hos kundene - alt fra rene IT-prosesser til HR, ordreflyt, GDPR/personvern og risiko, sikkerhet og mye annet.

Vi er utviklere, løsningsarkitekter, prosessrådgivere og teamledere. Vi ser etter deg som har en teknisk og/eller økonomisk utdannelse på bachelor- eller masternivå. Du er kjent med Javascript, No-code/Low-code og fag innen database og programmering.

Hos oss får du jobbe med

  • rådgivning, design og implementasjon av systemer
  • teamledelse, som for eksempel scrum master
  • konfigurering av de ulike modulene i ServiceNow-plattformen
  • utvikle custom-applikasjoner og skreddersøm (low code/no-code og Javascript)
  • integrasjoner

Ønsker du å spesialisere deg på utvalgte forretningsprosesser og lære hvordan markedsledende skyplattformer kan hjelpe våre kunder? Vi ser etter både deg som vil jobbe som utvikler, og deg som er mer interessert i forretningsprosessene, eller kanskje begge deler? Du vil lære trebokstavsforkortelser som ERP, CEM/CRM eller RPA, men det handler ofte om salgsprosesser eller finansprosesser i et selskap.

Å jobbe med forretningsplattformer passer for teknologer med gode kommunikasjonsferdigheter og som forstår kundens behov. Du bør også ha interesse for forretningsprosesser og kunne oversette dem til en teknisk løsning. Du har mulighet til å spesialisere deg innen back- eller front-end, eller full-stack utvikling.

Hos oss får du jobbe med

  • forretningsplattformer som ServiceNow, Salesforce, SAP, Microsoft Dynamics 365, Microsoft Office 365
  • å definere behov for løsning
  • prototyping
  • å utvikle ekstra funksjonalitet kunden trenger

Vi har dessverre ingen flere ledige stillinger innen Data og AI med oppstart i august 2024. Kanskje ett av de andre fagområdene innen teknologi kan være av interesse?

De aller fleste organisasjoner har et stort potensial i å bruke dataene sine bedre. Dette kan bidra til dypere innsikt, eller optimalisere og automatisere prosesser. Vi ser etter deg som liker data, analyse og ta faktabaserte beslutninger. Vi jobber som regel i team, etter agile/smidige metoder med kontinuerlige leveranser. 

Vi bruker en rekke teknologier, men en typisk løsning er basert på Azure, Amazon Web Services (AWS) eller Google Cloud Platform (GCP) og inneholder en «data lake» (datasjø), SQL-databaser, visualiserings- og analyseverktøy, men også mikrotjenester, event-busser, API-utvikling, infrastruktur som kode og mye mer. Andre stikkord er Python, SQL, Spark, SCALA, .NET og Java.

Konsulentene våre har variert bakgrunn, noen er utdannet i fysikk og matematikk, andre i informatikk, kunstig intelligens, kybernetikk eller økonomi.

Hos oss får du jobbe med å

  • programmere, modellere, analysere og visualisere data
  • kombinere data fra forskjellige kilder og prosesser
  • bygge data pipelines, transformasjoner og datamodeller som tilrettelegger for analyse (data engineering)
  • utvikle analyseverktøy som sluttbrukeren forstår
  • løse problemer ved bruk av avansert analyse som maskinlæring og «deep learning» (dyplæring)  

Finner du ikke det du leter etter? Kanskje Teknisk sikkerhet og nettverk er noe for deg?

Søk graduate-stilling

I vårt rekrutteringssystem fyller du inn informasjon om deg selv, hvilken by du ønsker å jobbe i, samt de fagområdene du er interessert i. Husk å laste opp CV, søknadsbrev og karakterutskrifter fra videregående- og høyere utdanning.

Du kan jobbe i spennende prosjekter

REMA 1000: Enkle digitale prosesser er ofte det beste

jun 9, 2020, 14:12 p.m.
Title : REMA 1000: Enkle digitale prosesser er ofte det beste
Button label :

REMA 1000 har fått et verktøy som gjør hverdagen enklere for de ansatte, samtidig som virksomheten opplever besparelser og effektivisering med et oversiktlig IT-landskap.  

Bakgrunn: ServiceNow som arbeidsflytmotor

Sopra Steria har levert ServiceNow som en tjeneste til REMA 1000 siden 2015, og i dette inngår forvaltning, videreutvikling, prosjektledelse og strategisk rådgivning. ServiceNow er en sentral del av REMA 1000s IT-landskap. Løsningen fungerer som arbeidsflytmotor på tvers av fagområder, sammenstiller av data og digitaliseringsplattform. ServiceNow brukes til stadig flere prosesser og øker i popularitet internt. Dette fører til at pågående og planlagte prosjekter øker i omfang, og er tettere på selve verdikjeden til REMA 1000. 

 

Hvilken verdi skapte dette for REMA 1000? 

ServiceNow er en sentral del av REMA 1000s IT-landskap. Løsningen fungerer som arbeidsflytmotor på tvers av fagområder, sammenstiller av data og digitaliseringsplattform. ServiceNow brukes til stadig flere prosesser.

Enklere hverdag for butikkansatte 

REMA-ansatte kan nå utføre oppgaver på vegne av butikken sin med en intelligent medhjelper – en smart samtalerobot – som de når direkte i Workplace Messenger. I tillegg har de færre verktøy å forholde seg til, etter hvert som IT-porteføljen blir oppdatert i den nye butikkportalen. 

Økt samhandling 

De som jobber på blant annet regnskap, varehjelp og IT bruker samme løsning, og ulike avdelinger i REMA kan samhandle og samarbeide effektivt og transparent på tvers av klassiske siloer i organisasjonen. 
 

Økt kontroll 

Ved hjelp av prosjekt- og porteføljestyring har det blitt avdekket overlapp mellom prosjekter. Dette har ført til store besparelser og et ryddigere IT-landskap. REMA hadde kompliserte prosesser når de skulle samarbeide med mange leverandører i flere land. ServiceNow Vendor Risk Management har nå digitalisert disse prosessene. 

REMAs kvalitetsavdeling sparer tid fordi det er kun avvikene som må følges opp (utløpte sertifikater eller utestående oppgaver). REMA sitter dermed igjen med bedre kontroll over butikken.

Hva bidro vi med? 

Vi bisto REMA 1000 med å innføre ServiceNow-plattformen, som nå brukes på tvers av hele organisasjonen, og de har dermed fått et effektivt og felles arbeidsverktøy som skaper verdi for hele virksomheten.   

Plattformen støtter blant annet saksbehandling, omfattende forretningsprosesser, automatisering av oppgaver, kvalitetsarbeid, internkontroll, risiko- og virksomhetsstyring, prosjekt- og porteføljestyring samt GDPR-relaterte oppgaver.   

Sopra Steria har også utviklet en samtalerobot (chatbot) og en ny portal for butikkansatte. Gjennom å involvere butikkansatte og teste løsningen sammen med medarbeiderne i butikkene, så har også disse løsningene blitt tatt i bruk på en god måte.    

Fakta 

  • 60 prosent av saker fra butikk er automatisert.
  • Tusenvis av færre timer brukt årlig i manuelle prosesser som tilgangsstyring og innsynsbegjæringer.
  • 99 prosent raskere løsningstid for lokale nedprisinger, noe som fører til mindre svinn og er bra for miljøet. 
Tags :

Vil du vite mer?

Heidi Gulli
Heidi Gulli
Leder for rekruttering av nyutdannede