Figurer i flere farger

Bærekraftstjenester

Det grønne skiftet skaper både utfordringer og store muligheter

Bærekraft er et viktig konkurransefortrinn. Vi kan hjelpe dere med å gripe muligheter som gir langsiktige gevinster - både for virksomheten og for samfunnet. I Sopra Steria har vi et stort team av dyktige bærekraftkonsulenter med solid kompetanse innen bærekraft, digital teknologi, forretningsforståelse, politikk og kommunikasjon. 

Kunnskap og riktige verktøy

Vi identifiserer hva dere må gjøre for å bli mer bærekraftige, og hvilken strategi dere bør følge for å høste konkurransefordelene av tiltakene. Konsulentene våre bistår med oppdatert kunnskap og riktige verktøy uansett om ambisjonen er å utarbeide gode analyser og rapporter, legge om driften i en mer bærekraftig retning, utvikle nye tjenester eller kommunisere bedre mot politikere og omverdenen. 

Stikkord for hva vi jobber med:  

  • Bærekraftsstrategi
  • Bærekraftsrapport 
  • Endringsledelse for det grønne skiftet  
  • Klimaregnskap 
  • Modenhetsanalyse 

 

Digitalisering for bærekraft

Rapport

Sopra Steria og teknologibransjen skal være en pådriver for det grønne skiftet, og bidra til en mer bærekraftig verden. Men, i hvilken grad utnytter norske virksomheter mulighetene digital teknologi representerer? Vi har tatt temperaturen i 54 norske virksomheter.

Les rapporten

Prosjekter

Orkla Foods: Bærekraftstrategi og posisjonering for merkevarer

Jernia: Fra bruk og kast til sirkulær forretningsmodell

Widerøe: Storsatsing på elfly - en posisjoneringsstrategi

HTS Dynamics: Klar for klimatiltak

Norsk Kylling: Datadrevet innsikt gir bedre dyrevelferd og mer bærekraft

Wattn: Tydelig retning med bærekraftstrategi i kraftmarkedet

STOR-prosjektet: Smartere transport i Oslo-regionen

Åkerblå: Eksperten i den andre enden

Mimiro: Løsninger for morgendagens matproduksjon

Blogger

På tide å rydde i vårt digitale rotehus

| Eli Toftøy-Andersen

Hvem betaler for dine billige varer?

| Benedicte Bjertnes

Datadrevet oppfyllelse av åpenhetsloven

| Eivind Kristoffersen

Fra det smidige til det bærekraftige manifestet?

| Eli Toftøy-Andersen

Engasjement er ikke nok, bærekraft må lønne seg

| Ingvill Tollman Fosse, Lillian Røstad

DNs leder er på Blekkulf-nivå

| Stine Rebekka Vikesland

Å handle i grevens tid: Slik måler du virksomhetens klimaavtrykk

| Hilde Solberg Holm

Nyheter

Derfor er data det viktigste våpenet i bærekraftsarbeidet

2022
Nyhet

Skal bidra til å redde planeten - og tjene penger på det

2022
Nyhet

Orkla Foods Norge: Tar klimakontrollen i eget hus

2022
Nyhet

Sopra Steria nominert til to konsulentpriser

2022
Nyhet

Arendalsuka: – Sirkulærøkonomi et must for å få verden videre

2022
Nyhet

Skal bli Norges ledende selskap for grønn omstilling

2022
Nyhet

Vil du vite mer?

Eivind Kristoffersen

Eivind Kristoffersen

Leder for bærekraftsrådgivning