|
minutter å lese
Bakgrunn
Vipps har tatt det norske markedet med storm, og satser nå videre med verdensledende løsninger og teknologi for elektronisk lommebok, vennebetaling, betalingsløsninger for person til bedrift, netthandel, faktura og betaling i butikk, samt betaling- og identifiseringsteknologi.
Vipps fortsetter å vokse ved å lansere flere betalingstjenester til sine 3,6 millioner brukere i Norge, og ved å forenkle betaling.
Hva har vi bidratt med?
Sopra Steria har vært en sentral leverandør for Vipps siden januar 2018, og har vært involvert i videreutviklingen og etableringen av nye tjenester og konsepter.
Vi har bidratt når eventbasert arkitektur skulle på plass i skyen, vi tok ansvar for migrering og har vært sentrale i oppbygging av infrastrukturen som må på plass for skyløsninger. Det er beste praksis som gjelder!
Vi har bidratt med DevOps for etablering av bygglinje for kontinuerlige leveranser. Under TV-aksjonen fikk vi også testet ytelses- og lasttesting som en tjeneste, med 12 000 innlogginger per minutt under tv-sendingen.
Designerne våre har utarbeidet dokumentmaler, visuell profil, samt tekst og illustrasjoner for tilbudsbesvarelser og annen dokumentasjon. Interaksjonsdesignerne våre har presentert konsept for sømløs betaling.
I tillegg har vi bidratt på prosjektledelse, mobilutvikling, råd og utvikling for oppsett og etablering av ITSM- og ITIL-prosesser. Vi har også jobbet sammen med Vipps for å gjennomføre tilbudsprosesser, etablere vinnerstrategi og utarbeide dokumentasjon for å besvare tilbudsforespørsler. Og sist, men ikke minst, blir monitorering optimalisert av våre konsulenter innenfor teknologien.
Hvilken verdi skapte dette?
Vipps har et løpende samarbeid med Sopra Steria som en ende-til-ende-leverandør som kan bistå på alle plan i organisasjonen. Dette bidrar til at Vipps kan skalere raskt for å møte utfordringene i et marked og økosystem som er i meget rask endring. Vipps kan regne med Sopra Steria som leverandør på veien videre.
Fakta
- 3,6 millioner brukere
- Over 250 ansatte innen utvikling, design, arkitektur, salg, markedsføring og økonomi.
- Fusjonerte i 2018 med verdensledende aktører innenfor betaling- og identifiseringsteknologi, BankAxept og Bank