
Sopra Steria har blitt rangert som en av Europas ledende leverandører av ServiceNow-tjenester.
Dermed er konsulentselskapet én av fem aktører som har oppnådd den høyeste klassifiseringen, «Best-in-Class» i 2024. Utmerkelsen ble gitt på bakgrunn av en undersøkelse utført av analytikerselskapet PAC.
«Alle de store selskapene vil ha ServiceNow», kunne vi lese i Finansavisen i fjor, og veksten har ikke stoppet opp etter det. Sopra Steria i Norge har jobbet med ServiceNow-plattformen siden 2014, og har i dag flere hundre konsulenter i Norge som jobber med plattformen for kunder i privat og offentlig sektor.
– Denne anerkjennelsen fra PAC er et resultat av den innsatsen våre ServiceNow-konsulenter har lagt ned gjennom en årrekke. Deres faglige dyktighet, engasjement og evne til å skape verdi for våre kunder har vært avgjørende for å bygge opp vår sterke posisjon i markedet, sier Mads Myrvoll, direktør og ansvarlig for Sopra Sterias satsning på ServiceNow.
Begrunnelsen for utmerkelsen er blant annet Sopra Sterias evne til å bruke ServiceNow-løsninger også utover tradisjonell IT Service Management. Sopra Steria bruker plattformen også innen kundeservice, HR og risikostyring. Det løftes også fram at Sopra Steria klarer å utvikle tjenesten i det europeiske markedet, og utnytter sin ekspertise innen IT-tjenester, digital transformasjon og rådgivning for å støtte flere bransjer, både privat og offentlig.
Pådriver for ServiceNow i Europa
Prisen er gitt til hele Sopra Steria-gruppen. Gruppen har vært offisiell partner av ServiceNow siden 2024.
Myrvoll forteller at Norge har spilt en sentral rolle i å bistå andre land med å etablere sine ServiceNow-praksiser og at landet har vært en viktig bidragsyter for veksten i konsernet.
– Norge har hjulpet flere land med å etablere sin ServiceNow-praksis. Vi har utvilsomt vært en drivkraft i utviklingen av konsernets ServiceNow-satsning. Vi er svært takknemlige og stolte av utmerkelsen fra PAC, som er med på å bekrefte vår posisjon som en foretrukket partner for digital transformasjon i Europa, sier Myrvoll.
PAC analyserte 20 forskjellige leverandører, og evaluerte organisasjonene basert på deres portefølje, visjon, strategi og kundeengasjementer knyttet til ServiceNow.
– Vi setter stor pris på samarbeidet vi har hatt med Sopra Steria i over ti år. Utmerkelsen bekrefter ekspertisen de har opparbeidet seg på plattformen, og viser at de er en god ambassadør for utvikling av tjenesten vår i det europeiske markedet, sier Jan Helge Moen, Country Manager i ServiceNow.