Medarbeidere snakker sammen

Hvordan forberede deg til intervju

Første møte

I et intervju er det to parter som skal bli bedre kjent med hverandre og dette er første skritt til ansettelse i Sopra Steria. Jo bedre forberedt du er, jo mer vil du få ut av møtet med oss. Dette er noen av spørsmålene du kan stille oss:

  • Hvilke prosjekter, sektorer og kunder jobber dere med?
  • Hvordan er det å jobbe hos dere?
  • Kan du fortelle mer om karriere- og utviklingsmuligheter hos dere?
  • Hvordan ser dere på ledelse og oppfølging av medarbeidere?
  • Hvilke teknologier blir viktige for meg i min rolle?

Rollen som konsulent

En konsulent i Sopra Steria jobber med å bistå store private selskaper og offentlige virksomheter med digitalisering, innovasjon og bærekraft.

Konsulentene er involvert i prosjekter som spenner fra teknologitransformasjon til utvikling av skreddersydde løsninger for kundene. De samarbeider tett med ulike avdelinger og eksperter for å sikre at prosjektene leverer verdi og oppfyller kundens behov.

I tillegg til faglig utvikling, får konsulentene muligheter til å delta i kurs, sertifiseringer og kompetanseprogrammer.

Egenskaper vi ser etter hos deg

Vi ber alle kollegaene våre til å ha et forhold til disse egenskapene fordi vi tror det er med å bygge en god kultur i selskapet.

  • Du setter kunden i sentrum
  • Du er løsningsorientert og innovativ
  • Du er god med mennesker
  • Du tenker helhetlig og resultatorientert
  • Du har lagånden og kan ta ledelsen
  • Du er åpen for å utvikle deg faglig

Ansvarsområder og forventninger

Vi tror det er viktig at du har et forhold til ansvarsområder og forventninger som går igjen i nesten alle roller hos oss. De danner nemlig grunnlaget for veiledning, utvikling og karrierevekst. 

  • Selge: Identifisere kundens behov, dele forretningsmuligheter internt og anbefale tilleggstjenester til kunden
  • Levere: Utføre arbeidsoppgaver, levere i tråd med prosjektmålene og anbefale initiativer for kontinuerlig forbedring
  • Lede: Håndtere budsjett, frister, rapportering og finne en god løsning på problemer som oppstår
  • Vise initiativ: Delta i tilbudsarbeid, motivere kolleger og dele kunnskap
  • Utvikle: Bidra til egen og andres kompetanseutvikling, delta aktivt i prosjekter og foreslå forbedringer

Kontakt oss