Velkommen til seminar i Oslo, hvor vi utforsker hvordan moderne organisasjoner kan organisere utvikling. Mange virksomheter ønsker å benytte smidige team og produktorientering for dette formålet. Men, et produkt er ikke bare en digital tjeneste; det inkluderer prosesser, fysiske komponenter, kundebetjening som bidrar til den helhetlige kundeopplevelsen i hele verdikjeden.
Smidige team har fått mye oppmerksomhet som nøkkelen til suksess, men disse alene løser ikke nødvendigvis utfordringer som siloer, suboptimalisering eller manglende strategisk retning.
Hvordan bygger vi organisasjoner som er rigget for å skape verdi – på tvers av team, over tid, og i tråd med et større formål? Bli med for å utforske hvilke strukturer, prinsipper og styringsmodeller som er nødvendige for å gjøre organisasjonen verdidrevet – ikke bare teamdrevet.
Meld deg på
Dato: Onsdag 11. juni
Tid: 08.30 til 11.00
Sted: Sopra Steria, Biskop Gunnerus' gate 14 Oslo - 26. etasje
Pris: Gratis
Agenda
08.30 til 09.00
Registrering, frokost og kaffe
09.00 til 09.15
Sopra Steria sine erfaringer og refleksjoner til fremtidens måte å se det digitale i sammenheng med den totale verdikjeden som skaper verdi i en virksomhet
v/Elin Vik, Sopra Steria
09.15 til 10.00
«Koordinert kraft i verdikjeden: Mange «produkter» små blir en stor å»
v/Espen Gulbrandsen, Fremtind. Leder for digital produktutvikling, forsikringsoppgjør
10.00 til 10.15
Kaffepause
10.15 til 11.00
NAVs utvikling fra smidige team til fullintegrert organisasjon
v/Kristian Munthe, avdelingsdirektør arbeidsavklaringspenger, NAV
Hør hvordan NAV nå har en ambisjon om å inkludere de fysiske tjenestene med de digitale tjenestene for å skape bedre brukeropplevelser.
11.00
Slutt
Foredragsholdere
Kristian Munthe
Avdelingsdirektør arbeidsavklaringspenger, NAV
Kristian Munthe har lang erfaring fra NAV i ulike roller. Kristian var med å lansere ett av de mest forretningskritiske tjenestene i NAV sin historie, nemlig digitalisering av sykmeldinger som har bidratt 11 millioner ark spart på grunn av digitaliseringen av sykmeldingen. I tillegg medførte endringen til en årlig besparelse på 18,8 millioner portokroner for sykmeldte og arbeidsgivere. Dette resulterte i at NAV vant digitaliseringsprisen så tidlig som i 2017.
Espen Gulbrandsen
Leder for digital produktutvikling, forsikringsoppgjør, Fremtind
Espen Gulbrandsen har bred erfaring innen organisasjonsutvikling og smidig digital transformasjon på både team- og virksomhetsnivå. Han har arbeidet med flere ledende norske selskaper i offentlig og privat sektor. Nå leder han digital produktutvikling hos forsikringsoppgjør i Fremtind, hvor han driver viktige forbedringer.
Elin Vik Direktør, Sopra Steria
Elin Vik er consulting director i Sopra Steria og har lang erfaring som konsulent for virksomheter i endring. Hun jobber spesifikt med omorganiseringer, prosessutvikling og kompetanse hvor driveren ofte er det digitale skiftet.
Meld deg på