Innovasjon- og designmiljøet EGGS, Part of Sopra Steria blir til Sopra Steria EGGS.
– Dette er mer enn en merkevarebeslutning, det er et strategisk grep for å tydeliggjøre hvordan vi jobber som ett selskap for å skape verdi for kundene våre, sier Kristin Blix-Elton, markeds- og kommunikasjonsdirektør i Sopra Steria.
Sopra Steria kombinerer digitalisering, innovasjon, design og bærekraft for å skape verdi for kundene. Derfor blir dette et ytterligere steg i å styrke Sopra Sterias posisjon som strategisk transformasjonspartner for sine kunder i det norske markedet.
– Vi skaper mest verdi når vi kombinerer rådgivning og strategi med aktivt samarbeid i gjennomføringen. Våre tverrfaglige team forener innsikt i forretning, mennesker og teknologi. Det er da vi blir en sterk strategisk transformasjonspartner, sier Blix-Elton.
Spesialistmiljø innen innovasjon og design
Sopra Steria samler innsatsen under én felles merkevare fordi det gjør det enklere for kundene å forstå bredden i selskapets tilbud.
EGGS er et viktig fyrtårn innen innovasjon og design, og siden oppkjøpet i 2021 har EGGS blitt gradvis integrert i Sopra Steria. Nå blir EGGS et sub-brand, slik Sopra Steria Footprint er det innen bærekraft. Dette gjør det enklere for kundene å forstå bredden i selskapets tilbud, samtidig som de spesialiserte miljøene forblir synlige og tilgjengelige. Samtidig bygger selskapet én tydelig merkevare.
– Sopra Steria EGGS vil fortsette å være vårt spesialistmiljø innen innovasjon og design, og en viktig spydspiss i større transformasjonsprosjekter. Disse tjenestene spiller en stadig viktigere rolle i hvordan vi vinner og leverer prosjekter, særlig til våre største og mest strategiske kunder, sier Blix-Elton.
I dag kommer over 80 prosent av Sopra Sterias salg innen innovasjons- og designtjenester fra etablerte kunder som benytter seg av store deler av selskapets tjenesteportefølje.
Følger konsernets globale merkevarestrategi
Denne endringen følger også Sopra Steria-gruppens globale strategi om å konsolidere merkevarer og styrke hovedmerkevaren.
– Endringen gir en mer helhetlig kundeopplevelse, styrker merkevaren Sopra Steria og legger til rette for videre vekst, sier Blix-Elton.