Erik Eskedal blir leder for Sopra Sterias satsning på digital markedsføring i Oslo

| minutter å lese

I Bergen og Oslo bygger Sopra Steria nå opp en betydelig satsning innen datadreven markedsføring og kommunikasjon. I Oslo er det nyansatte Erik Eskedal som skal bygge opp og lede satsningen.  

 – Vi er svært fornøyde med å få Erik Eskedal med på laget. Hans lange erfaring fra digital markedsføring, teknologi og CRM gjør ham til en perfekt kandidat til denne jobben. I tillegg er han engasjert og har et stort ønske om å få til nyvinnende prosjekter hos våre kunder,  sier Lise Jæger, som har det overordnede ansvaret for satsningen i Norge.   

Har kommet “hjem” 

Erik Eskedal har nesten 20 års erfaring fra ulike roller innen markedsføring, kommunikasjon, strategi og markedsteknologi. Karrieren startet han som markedsfører i Business Intelligence selskapet Component Software. Nå mener Eskedal at han har kommet hjem igjen.   

– Jeg startet karrieren min med å forsøke å få ut budskapet om smart bruk av data i forretningen og få plassert IT-sjefen inn som en del av forretningsledelsen. Nå nesten 20 år etter skal jeg få jobbe i krysningspunktet mellom IT og markedsføring med 2000 kollegaer som er eksperter på løsninger som skaper og forvalter bedrifters viktigste ressurser, nemlig dataene. Dette blir nesten litt som å komme hjem igjen, sier Eskedal.  

Tidligere har Erik Eskedal jobbet i mediebyrået IUM og ledet den digitale oppbyggingen av Iteo som tidligere i år vant «Årets Content» og «Performance»-byrå og som i flere år har blitt kåret av kundene som årets byrå. Nå gleder han seg til å kunne hjelpe Sopra Sterias kunder:  

– Med våre tjenester innen markedsføring, kan Sopra Steria hjelpe kundene våre og deres kunder igjen med å få mer ut av dataene de har tilgjengelig, for å sikre bedre kundeopplevelser og mer effektiv kommunikasjon og markedsføring, sier Eskedal og fortsetter:  

– Sopra Sterias styrke er den samlede kompetansen selskapet har innen teknologiutvikling, design, CRM og Business Intelligence. Denne helheten av kompetanse gjør at vi kan se på prosjekter som omfatter hele virksomheten, ikke bare forholde oss til markedsavdelingen, sier Eskedal.  

Lise Jæger forklarer nærmere hva satsningen i Sopra Steria skal tuftes på:   

– Vi jobber med digitalisering av kundereisen i et helhetlig perspektiv, på tvers av hele virksomheten hos våre kunder. Vi ønsker å hjelpe våre kunder å bryte ned siloer og sørge for at data og innsikt fra resten av bedriften komme bedre til nytte. Mange selskaper sitter på mye ulike data som aldri er mulig å tilgjengeliggjøre i markedsføring og kommunikasjon, sier Jæger.   

Nå gleder Eskedal å lede og bygge opp satsningen i Oslo, i tett samarbeid med andre avdelinger og en gjeng som allerede teller 20 dyktige medarbeidere innen datadreven markedsføring.  

– Jeg gleder meg veldig til å bli enda bedre kjent med Sopra Steria og bygge på den kompetansen innen datadrevet markedsføring som allerede finnes i Bergen for å skape et sterkt team i Oslo. Det blir litt som å være gründer, bare med et stort kompetanseselskap i ryggen, avslutter Eskedal.  

Search

dataanalyse-og-innsikt

Lignende innhold

Kort om Sopra Steria

Sopra Steria er Norges ledende konsulentselskap innen digitalisering, og har de siste seks årene blitt rangert som Norges beste arbeidsplass. Som et av Europas største konsulentselskaper, bistår Sopra Steria store private selskaper og offentlige virksomheter med å ta digitalt lederskap. Selskapet er opptatt av å skape verdi for sine kunder og samfunnet, og har som mål å skape en bedre og mer bærekraftig fremtid.

Sopra Steria har 47 000 medarbeidere i 30 land, og hadde en omsetning på € 4,7 milliarder i 2021. I Norge sørger 2400 medarbeidere for en årlig omsetning på over 3 milliarder kroner i 2021. Vi har kontorer i Oslo, Stavanger, Trondheim, Drammen, Bergen, Kristiansand, Tromsø, Fredrikstad og Hamar.

 

Vil du vite mer?

Kristin Blix-Elton

Kristin Blix-Elton

Markeds- og kommunikasjonsdirektør, Skandinavia