Hvordan legger man til rette for digital samhandling i en virksomhet og hvorfor kan det være kostbart å la være?
I en tid hvor den teknologiske utviklingen går i rekordfart, blir effektiv samhandling internt i virksomhetene viktigere og viktigere.
Meld deg på
Det finnes ulike drivere for å innføre digitale samhandlingsverktøy i en virksomhet. Det kan være knyttet til utskifting av gamle systemer, eller brukernes og virksomhetens krav om mer strukturert samarbeid i grupper og på tvers av selskapet.
Samhandling og intranett i Office 365 byr på mange muligheter og ikke minst fallgruver. Hvordan tar vi i bruk ny teknologi og hvordan får vi sluttbrukerne med oss? Dette er noen av spørsmålene vi, sammen med Equinor, skal besvare på dette lynkurset.
Program
08.30 Frokostbordet står dekket og kaffen er klar
09:00 Samhandling og intranett-evolusjonen
Vikram Rai, Sopra Steria
09.45 Pause
10.00 Implementering av Office 365 - reisen så langt
Helge Bortne, Equinor
10.30 Hvorfor lønner det seg å legge til rette for digital samhandlig i en virksomhet?
Torunn Gaasemyr, Sopra Steria
11.00 Mingling
Om foredragsholderne:

Vikram Rai
Principal Solutions Architect, Sopra Steria
Vikram har over 20 års erfaring fra virksomheter som WM-data, Allianse, Bouvet, Peanuts, og nå siden 2017 Sopra Steria. Lang erfaring fra disse virksomhetene har gitt han bred kompetanse og en helhetsforståelse for hvordan teknologi understøtter forretningsbehov. Siden 2001 har han primært jobbet med intranett, samhandlingsløsninger, forbedringer av prosesser og arbeidsflyt. I Sopra Steria sine leveranser og prosjekter tar Vikram rollen som både rådgiver, løsningsarkitekt og utvikler, primært på SharePoint og Office 365 plattformen.
Vikram er en sertifisert Microsoft SharePoint-ekspert og Scrum Master Plus. I 2011 ble han tildelt prisen "SharePoint Geek of the Year" fra Microsoft. Vikram er en lagspiller og liker å fokusere på relasjonsbygging og gruppedynamikk med fokus på å skape et positivt og produktivt arbeidsmiljø. Han er svært kreativ, pålitelig og løsningsorientert.

Helge Bortne
Lead IT collaboration tools, Equinor
Helge har en master i Information Technology fra UIS og har jobbet i Equinor siden 2005. Han har hatt flere ulike roller både innen prosjekt og prosessledelse, men også service management.
I dag jobber Helge som Head of Customer relations i GBS og er ansvarlig for Office 365-prosjektet for brukeradopsjon og tilrettelegging for effektiv og sikker bruk av Office 365-plattformen. Dette prosjektet har vært en spennende reise hvor mange erfaringer er gjort for å lykkes på veien.
Torunn Gaasemyr
Digital Collaboration Manager, Sopra Steria
Torunn Gaasemyr er seniorkonsulent innen Information Management og Digital Collaboration manager i Sopra Steria. Hun har flere års erfaring med innføring og adopsjon av samhandlingsløsninger hos virksomheter, hvor hun er opptatt av at teknisk gjennomføringsevne må sees i sammenheng med virksomhetens og brukernes behov for at virksomheter skal få mest mulig ut av de nye løsningene og ta steget opp til å bli en digital arbeidsplass.