
Mange har nå erfart at man må jobbe med utvikling av virksomhetskulturen for å ta ut det fulle potensialet av digitalisering. Men, hva er en digital kultur?
Meld deg på dette lynkurset
Digital kultur er å målrettet utvikle større smidighet i organisasjonen. Det handler om en fleksibel organisasjon som raskere evner å ta strategiske grep, lytte til kunder, utvikle effektive tjenester ved bruk av teknologi og raskere justere organisasjonen. Samtidig vil de fleste organisasjoner også måtte levere stabile resultater. Det krever mot og vilje å endre måten virksomheten styres og ledes på. Med en digital kultur kan stabilitet og smidighet balanseres.
Så, hvordan kan organisasjoner utvikle økt smidighet, og skape en sammenhengende virksomhetskultur som bidrar til måloppnåelse?
Sopra Steria inviterer til digital og smidig kulturworkshop, del 2, onsdag 6. mars kl. 08:30-10:00.
Velkommen!
Program
08:00 - Frokost
08:30 - Hva skal til for å utvikle en digital kultur og en smidigere organisasjon?
09:00 - Smidig kulturworkshop
09:45 - Utvikling av en digital kultur
10:00 - Avslutning og mingling
Om foredragsholderne:

Elin Vik
Elin Vik er avdelingsleder for Organisasjon og endring i Sopra Steria og arbeider med organisasjonsutvikling og gevinstrealisering i store digitaliseringsprosjekter. Hun har sett hvordan virksomheter over tid har utviklet sin evne til å jobbe med digitalisering, og hvordan nå de teknologiske mulighetene driver enda raskere frem nye muligheter. Når virksomheter blir utfordret, strategier må endres og organisasjoner må tilpasse seg står gjerne utfordringene på rad og rekke for ledere. Den kulturelle dimensjonen blir ofte ikke viet nok oppmerksomhet. Kultur er vanskelig å sette ord på, og trenger ofte å gjøres mer konkret for at den skal kunne utvikles.
Elin utdannet Siviløkonom med spesialisering i strategi fra BI og har i tillegg fag innen kulturforståelse og identitet fra UiO.

Anne Karin Augland
Anne Karin Augland er sjefskonsulent i Sopra Steria og arbeider med organisasjons- og ledelsesutvikling. Hun har erfart hvordan virksomheter velger digitalisering som det viktigste strategiske satsningsområdet, og lykkes i å utvikle nye løsninger. Når gevinstene skal hentes ut, står likevel utfordringene i kø. Kulturutvikling drives daglig i alle virksomheter, bevisst eller ubevisst. Spørsmålet er hvilke kultur vi trenger for å lykkes med digitalisering.
Augland har en mastergrad i samfunnsvitenskap fra UiO og en master of management fra Handelshøyskolen BI.