Oslo Taxi: Digitale kundereise

0:00 / 0:00

Intervju med Jonas Michael, Prosjektleder Oslo Taxi

Fokus på passasjeren

Hos Oslo Taxi har fokus alltid vært og vil alltid være produksjon av en tur. Samtidig er det nå kommet en ny dimensjon i dette, og det er passasjeren i bilen. Vi må sette fokus på dette. Samtidig må vi ikke glemme de tradisjonelle baksystemene som vi har, men konkurransesituasjonen og digitaliseringen gjør at vi må tenke mer digitalt.

Oslo Taxi har alltid krevd av kulturen vår at vi er 100 prosent sikre før vi lanserer en ny teknisk funksjon ut til bilene våre. Når vi nå jobber mer med kunder og passasjeren i bilen, kjører vi bare 80 prosent av løsningen ferdig før vi lanserer den i markedet.

Konsulentene er nøkkelen

Dette krever en stor endring i tankegangen til de ansatte i selskapet. I denne prosessen er output utenfra helt sentralt. Vi må lytte – og vi må ha konsulenter inn i selskapet vårt som ikke har taxi-brillene på, men som ser turen vår fra et annet perspektiv enn vi gjør internt. I denne sammenhengen er konsulentene nøkkelen.

Kreativt team med nøkkelkompetanse

Vi har skyhøye forventninger til Sopra Steria. I innsalgsprosessen med oss satte de sammen et svært kreativt team med variert nøkkelkompetanse. Vi hadde en spennende prosess gjennom flere møter hvor Sopra Steria virkelig gikk til roten av digitaliseringsprosjektet vårt. Dette satte vi stor pris på. Vi kjente oss selv igjen om og om igjen i de workshopene vi hadde sammen.

Sopra Steria har levert

Etterpå har Sopra Steria levert både den tekniske plattformen og et meget bra kundefokus. Og det er akkurat dette vi forventer av Sopra Steria: Disse to blokkene sammen i én leveranse til Oslo Taxi.

Oslo Taxi ble etablert i 1921 og leverer taxiteknologi til ca. 30 sentraler rundt i landet. Vi har en markedsandel på ca. 40 prosent i Norge.

Pressekontakt

kbe_120x120Kristin Blix-Elton

Markeds- og kommunikasjonsdirektør
tlf: +47 970 28 616
epost: kristin.blix-elton@soprasteria.com