Sopra Steria er partner med alle de store leverandørene av skyløsninger. Har du allerede en avtale, kan den derfor spille sammen med det vi leverer – og med oss som rådgivere. Vi har egenutviklede konsepter: RightCloud, RightSecurity og RightExperience som sørger for helhetlig og sikker bruk av skytjenester og digitale plattformer. Med skytjenester fra Sopra Steria er du som kunde trygg på at skyløsningen din er tilgjengelig, skalerbar, sikker og har kostnadskontroll.
Vi kan hjelpe med å bygge tjenester på hyperskalerbare plattformer. Sopra Steria tar ansvaret for at de ulike delene av IT-porteføljen leveres fra det sky-miljøet som passer best. For eksempel privat sky, offentlig sky eller hybrid sky. Arkitektene og rådgiverne våre hjelper deg med å identifisere og overføre applikasjoner, arbeidsflater og andre tjenester i virksomheten din til de skyplattformene som er best egnet for deg og dine behov.
REMA 1000 har fått et verktøy som gjør hverdagen enklere for de ansatte, samtidig som virksomheten opplever besparelser og effektivisering med et oversiktlig IT-landskap.
Sopra Steria har levert ServiceNow som en tjeneste til REMA 1000 siden 2015, og i dette inngår forvaltning, videreutvikling, prosjektledelse og strategisk rådgivning. ServiceNow er en sentral del av REMA 1000s IT-landskap. Løsningen fungerer som arbeidsflytmotor på tvers av fagområder, sammenstiller av data og digitaliseringsplattform. ServiceNow brukes til stadig flere prosesser og øker i popularitet internt. Dette fører til at pågående og planlagte prosjekter øker i omfang, og er tettere på selve verdikjeden til REMA 1000.
ServiceNow er en sentral del av REMA 1000s IT-landskap. Løsningen fungerer som arbeidsflytmotor på tvers av fagområder, sammenstiller av data og digitaliseringsplattform. ServiceNow brukes til stadig flere prosesser.
Ved hjelp av prosjekt- og porteføljestyring har det blitt avdekket overlapp mellom prosjekter. Dette har ført til store besparelser og et ryddigere IT-landskap. REMA hadde kompliserte prosesser når de skulle samarbeide med mange leverandører i flere land. ServiceNow Vendor Risk Management har nå digitalisert disse prosessene.
REMAs kvalitetsavdeling sparer tid fordi det er kun avvikene som må følges opp (utløpte sertifikater eller utestående oppgaver). REMA sitter dermed igjen med bedre kontroll over butikken.
Vi bisto REMA 1000 med å innføre ServiceNow-plattformen, som nå brukes på tvers av hele organisasjonen, og de har dermed fått et effektivt og felles arbeidsverktøy som skaper verdi for hele virksomheten.
Plattformen støtter blant annet saksbehandling, omfattende forretningsprosesser, automatisering av oppgaver, kvalitetsarbeid, internkontroll, risiko- og virksomhetsstyring, prosjekt- og porteføljestyring samt GDPR-relaterte oppgaver.
Sopra Steria har også utviklet en samtalerobot (chatbot) og en ny portal for butikkansatte. Gjennom å involvere butikkansatte og teste løsningen sammen med medarbeiderne i butikkene, så har også disse løsningene blitt tatt i bruk på en god måte.
19. mars 2024 | Dennis Hæhre
28. februar 2024 | Telmo Pereira
15. juni 2023 | Roger Samdal, Ingvild Araldsen Blom, Kenneth Titlestad
21. april 2023 | Roger Samdal, Ingvild Araldsen Blom, Eirik Holgernes
20. oktober 2022 | Kjetil Vengstad
6. oktober 2022 | Telmo Pereira
2. april 2024
21. februar 2024
14. november 2023
3. november 2023
27. juni 2023
22. juni 2023